Monday, June 9, 2014

plaks

Tahtsin kunagi teha ka postituse USA köögist, aga kuna ma polnud tolleks ajaks piisavalt kursis ja sisse sulandunud, ei hakanud ka sisutühja teksti kirjutama. Sellest mis minu silmad on näinud, mida minu host vanemad hommikuks söövad, on tegelikult üsna masendav kirjutada. Käisin vahepeal ja kui siianigi viitsin, käin hommikuti kell kuus rattaga sõitmas. Loomulikult on teepeal McDonalds. Hommikuti on seal drive in-is üsna suured järjekorrad, seega võite juba arvata millega hommikusööki alustatakse. Minu host vanemad söövad hommikusööki kas nii linnulennult ringi lennates või kähmelt midagi kaasa tehes. Host isa tavaliselt valab endale tassi hommikuhelbeid ja valab piima peale ja minutiga sööb ära, või praeb ruttu kaks muna ja laseb oma iga hommikuse vitamiini tableti sisse ja adjö. Host ema kodus ei söö hommikust kunagi(va nädalavahetused) vaid teeb ruttu endale kaasa hommiku- ja lõunasöögi. Hommikuks teeb tavaliselt röstitud kaks saia, mille vahel on juust, kalkunifilee, tomat, salatilehed või baqueli(ei tea selle eestikeelset nimetust enam). Nii palju kui olen näinud, siis puder on pigem selliste fitness-rikkurite naiste toit, kes söövad küll vähe, aga aeglaselt ja korralikult.
Minu hommikusöök varieerub pudrust omletini. Alguses olid mu toidukorrad suvalistel kellaaegadel, sest beebi oli nr üks ja sõin alles siis kui ta magas või vahepeal jäid üldse toidukorrad vahele. Pikemas perspektiivis hakkas see mu toitumise tasakaalu muutma ja nädalake tagasi panin uuesti kõik toidukorrad õigesti paika, sest õige toitumine võrdub ka parema eluviisiga. Ehk siis hommikuks söön kas omletti värskete köögiviljadega, putru võileiva/marjadega, grill-võileibu/tavalisi võileibu või jogurtit mingi puuviljaga.
Lõunasöök on enam-jaolt tööl käivate inimeste jaoks kas kuskilt väljast ostetud või kodus kaasa pakitud. Host isa käib hästi palju Chick fil a's. Pmts salatibaar, mis propageerib kanaliha söömist. Minu lõunasöök on see, mis host ema on ise teinud või mis ma kapist ise kokku vaarin. Eelmine nädal tegin näiteks endale kala kerges tomatikastmes kartulite ja hernestega. Host ema tegi India toitu kana curry riisiga või siis jällegi tegi praetud kanafilee tükke ja ise hekseldasin värsket salatit Bulgaaria feta juustuga. Külmkapp ja sahver on alati sööki kõrimulguni täis, nii et erinevaid sööke saab alati teha. Lisan siis paar pilti ka, et oleks aimu keskmise kolme liikmelise pere toiduvarust. 

Õhtusöök on siin nagu igal pool mujalgi nii, et inimesed on väljas söömas. Host ema teeb tavaliselt õhtusöögiks Bulgaaria kööki. Viimasel ajal ta pole midagi teinud, vaid igaüks võtab kapist valmis tehtud toitu nii nagu tahab. Aega eriti pole ja host isa tuleb ka koju iga päev erineval kellaajal. Mõnikord tuleb siis kui mina juba magan ja mõnikord siis kui mul lõunasöök söödud.

Ameeriklased üldiselt on suured koogi, muffini, sõõriku fännid. Igas poes on alati mingid koogid olemas ja kui keegi tahab ''ise'' teha, siis ostetakse koogipulber, segatakse vesi sekka ja visatakse ahju..mis minu arust pole üldse ise tegemine. Piima ei müüda kilepakendites ja mina isiklikult pole näinud piima ka papp-pakendis. Kõik piimad on plastik kolme liitrises pläskus või pooleteise liitrises pläskus.
Hot-dogid ja burgerid on üsna nämmad. Ma ei mõtle väljast ostetud vaid ise tehtud. Hot-doge ma eriti ei puutu, ei kutsu. Aga värskest veiselihast tehtud kotletid, mida grillitakse ja siis saia vahele ketšupi või sinepiga pannakse on üli head, just liha. Veiseliha näiteks host emps tavapoest ei ostagi, teadagi mis kraami sa sealt saad. Fresh Market on siis selline koht, kust käiakse värsket kraami ostmas..üsna kallis pood ka.

Eelmine nädalavahetus käisin esimest korda kinos. iMaxis 3D ekraanil vaatasime dokumentaalfilmi ''Jerusalem''. Üli hea dok. oli. Beebi oli ka kaasas ja täitsa vait oli veel..jälle imestasin.

Eile möödus kolm kuud host ema ema surmast..imelik lause. Selle puhul käisime mälestusteenistusel peale mida oli kodus mälestus söömaaeg. Sain jälle maitsta erinevaid Bulgaaria toite ja grillisime väljas.


No comments:

Post a Comment