Friday, July 25, 2014

Ameeriklased, katsejänesed vs niisama jänesed

Iga päev näen rohkem inimesi, rohkem nende rahvusele iseloomuliku karakterit ja seda, kuidas ameeriklased käituvad. Tundub ju suur maa, kartmatute maa, kui kõike u 9000 km eemalt Eestist vaadata, aga tegelikult?
1. Tegelikult on USA inimesed äärmiselt ettevaatlikud. Puhtlihtne näide. Käin õhtuti pimedas jooksmas. Umbes kell üheksa või vahepeal veidi hiljem. Nädal tagasi käis meil host isa õe pere külas, kuna Breanna(host isa õe tütar,17)tuli varem päeval juba, mõtlesin ta kaasa jooksma kutsuda. Kui kell õhtusse jõudis ja välja läksime golfirajale jooksma, olid tema esimesed küsimused sellised:
Kuidas sa julged pimedas joosta?
Kas sa ei karda, et midagi juhtub? 
Hihih tempot ta kaua minuga ei jõudnud pidada ja ütlesin, et tal pole mõtet end piinata kah. Palusin tal lihaseid lõdvestada ja pulssi maha rahustada seniks kuni ma viimase ringi osa ära teen. Kui ringilt tagasi jõudsin, esimene asi mis ta ütles, oli see, et ta kartis veidi ja tal oli kergendatud meel mind nähes.
Mida ta kartis?
Ta kartis eelkõige(nagu ka kõik teised) et keegi tuleb reipima vōi mingi loom tuleb. 
Ma ei saa aru mida siin karta on? Mitte kuskil pole niikuinii 100% turvaline. Olgu see Eesti v USA. 
2. Inimesed suhtuvad mustanahaliste rajoonidesse kui küüditamise laagritesse. Kui vaja läbi sõita, siis ilma peatusteta ja kui sinna ära eksid siis paanikamama123. Jällegi, miks? Minu jaoks siinne tumedanahaliste rajoon tundub just nii äge, armas ja soe. Inimesed ei tunnista, et nad on kui rassistid, kui nii suhtuvad. Rajoonist läbi sõites näen iga kord laste gänge ratastega ringi väntamas ja ringi jooksmas..nagu eestiski laste gängid. Nad seiklevad ringi ja on väljas, mitte arvuti taga selfiesid tegemas. Ja mida ütlevad valged ameeriklased sellepeale, kui näevad lapsi mängimas? - omg nad sõidavad ratastega keset teed ja veel kambas ja niimoodi väljas ilma järelvalveta. 
No cmon mis selles halba on? 
Ükskord kõrvalisik näitas mulle kaht mustanahalist poissi, kes rattaga sõitsid. Üks oli lenksul ja teine väntas. Minu jaoks tavaline asi, aga mida ütles kohe tema? -Tead, mustanahalised siin teevad nii et nad jahivad rattaid rajoonis ja kui keegi sõidab, siis see kes lenksul on, lükkab ratturi maha ja sõidab ise uue rattaga minema. Ja muide kui ment näeks neid, siis ta küsitleks neid poisse, et miks nad kahekesi ühel rattal jne.
Miks teha ennatlikke järeldusi? Minu silmade läbi poistel oli lihtsalt lõbus.
3. Nii kui tuleb mingi ülikooli uus uuring välja, on see Jumala sõna nr1. Ausalt. See on midagi, mis on raudpolt fakt ja seda peab järgima. Sellepärast ka meeldib mulle usakaid katsejänesteks kutsuda, nad lähevad suht kõige hange. 

Rääkides veel ettevaatlikusest. Võib pimesilmi ka leida täiesti ajuvabu silte hoiatustega jne. 

4. Usakatele meeldib surnuks rääkida. Neile meeldib rääkida ka siis, kui nad näevad et mul on iPod käes ja klapid peas. See käibki mul veits närvidele, et kui ma jalutan ja mul sulaselgelt näha, et klapid peas nad ikkkkka hakkavad rääkima. Mitte ühtegi korda pole ma viie kuu jooksul saanud süüa vaikuses. Ka siis kui söögilaud on vaiksem, mõtleb keegi mingi totaka küsimuse välja. Näiteks: Kuidas sulle su toit maitseb? ...no ma ei tea kui ma söön et ehk siis nagu maitseb või mis?

:D kole negatiivne tundub, aga need on lihtsalt sellised asjad, mida olen tundma õppinud. Teine rahvus, teised jutud, mind see ei sega. Tolereerivust peaks igas ühes olema. 
 
Host vanematel oli kolmapäeval sünnipäev. Tegin neile koogi, millega super meeldiva vastukaja sain. Sõid kahekesti pea pool kooki õhtul ära o.O
Ja kolmapäeva pärastlõunal algab meie kümne päevane roadtrip New Yorki, Washingtoni, Bostonisse jne. :) Kuna usas tasuta wifit ei ole nii nagu eestis, ei saa ma garanteerida, et kõigega päev päevalt teid kursis hoiaksin. Kõigest teen postitusi kindlasti. Pilte laen instagrami rohkem üles.

Ah jaa muide augusti keskel algab american football season ja sain võimaluse kodustaadionit tühjana näha. Pidi iga mäng ropult rahvast täis olema, eriti purjus tudengeid...eks siis ole näha.




Muzimuzi ja nautige suve. Ma juba ootan oktoobri kuu kampsuni ja pusa ilmu. 

No comments:

Post a Comment