Tuesday, December 2, 2014

Iseendast

Olen viimastel nädalatel hakanud rohkem blogima. Põhjus ilmselge, varsti koju..juu tahan siia tuua asjad mida taas lugedes meenutada. 
Detsembri keskpaiku saab mul 10 kuud USAs oldud. Olen palju kirjutanud ümbritsevast, oma tööst ja kultuurist, aga pole kirjutanud siia sellest, mida on Ameerika minus esile toonud, mida ja kuidas muutnud. 
Panin tähele, et ma ei vaata enam inimesi. Kui Eestis eestlastel kombeks no reaalselt vahtida sind nagu lehmaõnnetust, siis Ameerikas on see äärmiselt ebaviisakas kedagi vaadata jõllitava pilguga. Üks asi on see kui keegi sind vaatab ja sulle naeratab, aga oled sa kunagi näinud eestlasi sind vaatamas ja samal ajal naeratamas? Nad pigem vahivad sind nagu sa oleks nende vanaema ära nottinud. Seega on siinne "vaatamine" minu jaoks alati naeratusega lõppenud. 
Eestis olles ja ka esimesed kuus kuud USAs ma alati lõin end kas või jalutama minnes üles..olen 100 % kindel et see komme tuleb mul kodus tagasi, aga hetkel käin väljas spordiriietega. Siin on prioriteediks kujunenud mul mugavus. See ei tähenda seda et ma suvalise riidega välja lähen v sassis juustega, vaid ma pigem ei pane nii palju rõhku enam välimusele. Ise arvan et see tuleb sellest et inimesed on siin värvilisemad ja aktsepteerivamad + ei jõllita sind. 
Fakt on see, et ma olen hakanud rohkem sööma. Toit on Ameerika kultuur ja sellest pole võimalik üle minna neile, kes rohkem kui paariks kuuks Ameerikasse tulevad. Ma ei kujuta ette mitukümmend korda ma olen dieeti proovinud. August-september mul õnnestuski võtta alla ja saavutada vorm mis mul oli aasta tagasi, aga siis tulid peale pühad ning olin üheainsa õhtuga tagasi omas habitis. Ja uskuge mind, kurvaks tegi ikka tohutult vahepeal see, et ma ei saa toituda USAs nii nagu Eestis. Nüüdseks olen hakanud leppima sellega, et jah kaal on tõusnud ja ilmselt ei jää koju tulles see paljudel kommenteerimata, aga mis mul sellest. Kui ei sobi laku panni..vormikus on alati minu silmis outstanding. 
Florida on andnud mulle imelise võimaluse teha sporti aastaringselt..käin võimalikukt palju jooksmas, eriti olen nüüd hakanud, sest et pole palju jäänud ja tuleb end ikka aktiivsena ka hoida. Iseendas olen palju kindlam. Ma pole enam nii tagasihoidlik nagu eestis olles, ma olen TOHUTULT jutukam. Ma ei karda öelda oma ausat arvamust ja ma ei karda käega ristilöömisi. Ma julgen avalikult omi selgeid mõtteid jagada. Olen hakanud ka julgemaid riideid ostma ja ei käi nii palju üleni mustas enam väljas, kuigi olen siiski kindlaks jäänud musta värvi universaalsusele. 
Mu eesti keel LONGAB(jaa tean et lonkab). Mu lauseehitused on kohutavad ja on hetki kus ma ei mäleta eestikeelset sõna. 
Ma naeratan rohkem kui eales varem. Maybe mu töö on selle harjumuse toonud, aga ma ei mäleta korda kus ma oleks shoppama läinud ja ilma naeratuseta check outist lahkunud..mis peamine-jube soe tunne tekib ikka kui klienditeenindaja soovib sulle ilusat päeva jätku ja tänab sind viisakalt ostude eest. Poes olles keegi ei vaata sind parastava pilguga, kui sa lihtsalt uurid ja vaatad. Samas on klienditeenindajad ALATI valmis sind aitama ja soovidele vastu tulema ilma mingisugusegi probleemita. Ameeriklaste kohta öeldakse tihti. They dream big. Naelapeale lause. Nad unistavad suurelt ja ka tegutsevad suurelt. Olen hakanud sama rada minema. Ideid ja mõtteid on peas nagu varnast võtta. Keegi ei tee sind maha kui avaldad omi ideid ja kui tekib mitte-vastastikune arvamus..tekib oma poolte debatt(mitte kätte ja jalgadega) vaid just läbi mõeldud arutlus. Sõnad on arukad ja täiesti teistmoodi..mis viib mind nüüd poliitikani. Varem olin neutraalne poliitika osas. Mul oli suva ja kama kaks..nüüd aga on USA poliitikat nähes tekkinud mul isiklik arvamus ja omad küsimused. Poliitika on siin aga teema millel ma osa ei võta, sest ma kipun närvi minema, kui näen oma kahe silmaga rassismi haritud inimestes, kes teevad pealiskaudseid mõistmisi. Pikem jutt. 
Kokkuvõtlikult öeldes olen ma 10 kuuga palju muutunud, kasvanud ja aru saanud pere väärtusest, üksteise hoidmisest. Olen aru saanud sellest, et minu elu ei saa sõltuda teiste inimeste arvamusest, sellest kuidas nemad mind oma ellu aktsepteerivad. Ma sõltun iseendast, oma valikutest ja käekäikudest ning ma pole huvitatud sellest, kas sulle see meeldib või mitte. 


Piiiisszz

No comments:

Post a Comment