Thursday, March 6, 2014

shotgun


Pikalt pole kirjutanud. Põhjus lihtne, ma tahaks alati hetki jäädvustada, kuid kaamera ost toimub alles kuu lõpus..besides, whats a story without the pictures.
Rohkem, kui pool kuud on Ameerikas oldud ja host perega olen nüüdseks pea kaks nädalat ühe katuse all elanud. Esimese nädala algus oli üsna awkward. Ma ei teadnud, kuidas-mida-kuna-kui palju beebi teeb ja mõtlesin, et tõesti kuul pähe, kui asi hakkabki nii olema. Neljapäevaks oli kõik ok, veetsin beebiga esimese päeva üksi ja kõik laabus. Iga päevaga õpin teda rohkem tundma ja oskan teada, mida ta tahab, mis ta tähelepanu äratab ja mis teda naeratama paneb. 
Pere isa ja ema on ääretult meeldivad inimesed. Kuna isa on ameeriklane, siis ta räägib ja viskab nalja rohkem ning selles mõttes on see hea, sest naine on bulgaarlanna ja ta räägib vähem. Õhtuti söögilauas tavaliselt itsitan end supikaussi, sest no tõesõna - ameeriklased oskavad nalja teha. Host emps on üsna tark. Teab millal on clearance'id ja sale'id poodides, kust osta - mida osta ja kuidas säästa kõige rohkem. Perel rahaga probleeme pole, aga kui siin olla piisavalt tark oma ostudega, võib ikka päris suure summa säästa.
Eelmisel nädalavahetusel tahtsin kindlalt endale jooksmiseks kõikvajaliku varustuse pealaest jalatallani osta ja eurodesse ümberarvestatuna sain ma 123 euro eest kõik firma spordiriided. Ma ei kujuta ette..Eestist oleks vist ainult jooksutossud ja särgi selle raha eest saanud(oleneb mis kollektsiooni ja firma omad ofc). Kõik suured poed on majast umbes 20-25 minuti jalutuskäigu kaugusel. Loomulikult mina loll eestlane käin jala ja joon vett :D Läksin siis pühapäeva hommikul Kohl's poodi..või kaubamaja pigem. Ameeriklaste jaoks on see pood, minu jaoks nagu kaubamaja. Kell oli kümme hommikul ja väljas oli juba pluss 25 kraadi..ooo kui palav. Kohl's on pood, kus müüakse firma- ja bränditoodanguid. Kuna mul oli tund aega, et ringi shopata, mõtlesin et pähh..tunniga saab kõik ära vaadatud. Väga hull..tunniga sai esimese korruse pool osa ainult läbi käia, nii palju on erinevat kaupa. Esimesel korrusel olid aksessuaarid, spordiriided, tavalised riided, käekotid, lõhnad jne. Kõike oli nii meestele kui ka naistele - VÕRDSELT. Mitte et naiste osakonda võid ujuma minna ja meestele on võta näpust. Toon siis näite. Naistele oli Jennifer Lopezi riiete kollektsioon-ilusad pulloverid olid täishinnaga 58 dollarit(üli vähe), õhulised suvetopid 45 dollari kanti ja jakid 70 dollarit umbes. Levis teksad olid 20-80 dollarit. Mis need asjad veel siis maksavad kui allahindlused ja lõpumüügid on?
Firma topid ja särgid olid clearance'ite alt 10 dollari ligi. Eeldan et nii mõnigi võib end surnuks shopata.
Nädalavahetus üldiselt läks nagu liugu lastes. Mõlemad päevad veetsin pesapalli väljakul ikka mängu vaadates(jee houmid tegid Miamile ära). Umbes 7 h kestis kaks mängu. Laupäeval sain ka oma ealisega tuttavaks. Host isa nõbu ja tuleval nädalavahetusel lähen temaga vist kesklinna öisele tuurile baaridesse, et aimu saada kuidas öösel linn elab. Laupäeval peale mängu tulime kõik koju ja hakkasime maja taga asuval suurel rõdul grillima. Kuna siin läheb hetkel varakult pimedaks(u. 8 on pime), siis esimest korda üle pika aja nägin taevas tähti. Ilus vaatepilt oli, õhk oli mõnusalt soe, tõrvikud põlesid rõdul ja järvelt kumas valgus tagasi. :)
Mida ma olen tähele pannud:
-Ameeriklased söövad kohutavalt palju liha. See on uskumatu mis lihakogused meil külmkapis on. Minu pere armastab juustu- neil on terve sahtel külmkapis erinevaid juuste täis (minu õnneks). Mitte ühtegi päeva ei möödu, mil ma liha pole söönud. Liha on iga päev laual(kanafilee, veiseliha). Kala pole mitte ühtegi korda söönud. 
-Kapis on kaks riiulit mis on pähkleid täis - pekaani, grillitud pähklid, metsapähklid, kreeka pähklid, soolatud maapähklid jne.
-Toidupoodide müügisüsteem on kaval. Ostad kolm, saad ühe hinnaga, ostad kaks saad ühe hinnaga. Seda on meil Eestis ka, kuid ega erilist sellega ei säästa - pigem nipp kuidas inimesi meelitada. Siin aga sa reaalselt säästad kui nii ostad ja siit tulebki põhjus miks inimesed varuvad - pakkumistega saab toitu väga hea hinnaga. Kodus on terve sahver erinevaid kuivtoite, konserve ja kastmeid täis. 
Pole mitte ühtegi korda veel siin sõõrikuid ja saiakesi söönud. Hindu olen küll uurinud. Umbes kuue suure glasuuritud sõõriku eest tuleks välja käia 3 eurot. Suur keeksi moodi glasuuritud kook on umbes 5 eurot. 200 grammine Hershey's šokolaad on umbes 1,50 eurot. Nagu ma olen aru saanud, on Hershey's Ameerikas nagu meil on Kalev Eestis. Küll aga on täielik erinevus kvaliteedi osas. Kalev on kordi kvaliteetsem toodang. Kuskil ütles ka meie esileedi, et Kalevi kommivabriku toodang pole kvaliteetne. Maitseks ta Ameerika šokolaadi, võtaks ta kohe oma sõnad tagasi. Mesikäpa Dopsid on palju paremad kui Oreo küpsised. Seega on Kalev silmad minu jaoks nii mõnelegi suurriigile ette teinud.

Kuna ma olen hip hop/urban muusika austaja, hoian pilku peal ka kohalikel kontserditel. Eelmine aasta andis Kendrick Lamar siit viie minuti sõidu kaugusel kontserdi ja kuuldavasti peaks tal ka uus album see aasta ilmuma, seega peaks ta peale albumi release'i uuesti tuurile tulema. 4. aprill tuleb Childish Gambino Tallahassee kontserdi andma..hell yeah im going.



No comments:

Post a Comment